Pernah tak sesiapa langgan internet Celcom, lepas tu bila nak STOP langganan tak boleh buat cara macam-macam pun tak jadi kan.. mula lah sakit hati haha.. Saya bagi tip lah cara paling mudah telefon khidmat pelanggan Celcom je pastu tanya macam mana nak buat.. Tak kira lah Celcom ke Maxis atau Digi.. Paling mudah telefon ja pastu tanya macam mana nak buat..
Kalau sapa yang dah langgan internet celcom, nak stop internet pembaharuan automatik blh lah ikut cara ni.
Hantar STOP ke 28882
lepas dah hantar< nnati anda akan dapat msg yang dia tlis
RM0 Pembaharuan automatik pelan internet harian NET1 anda telah berjaya dihentikan.
untuk melanggan semuala,hantar NET1 ke 28882. utuk pelan lain, dail *118#
yang NET1 tu ikut internet apa yang anda pkai.. saya pkai RM1 j sbb tu NET1
Sangat berguna info tuan..
BalasPadamSebelum ini saya pakai digi. Digi akan renew otamatik sekiranya data internet yang di langan sudah habis.
Masalah yang timbul..sebelum internet habis..data akan jadi slow..walaupun sudah masukan duit untuk otomatik..otomatik pembaharuan tidak akan berlaku sekiranya masih ada saki baki data..saya sarankan kepada pengguna digi..skiranya data anda perlahan..batalkan sahaja langanan lama.
Masukan isian semula dan langgan semula data..cepat dan mudah.
Jika kamu menunggu otomatik langganan.kamu terpaksa mengunakan saki baki data yang tertinggal...dan ianya sangat slow...sekian
Dah biasa kena zack tu shre tu.. tapi tak pkai dah celcom.. skrg pkai u mobile pla.. kalau ikut2 smua mlt manis je.. tapi bila pkai tak smnis dan slju internt macam digambarkan mrka 😅
PadamSama 🤗
BalasPadamMcm mane ne
BalasPadamTerima kasih, sangat membantu
BalasPadamTak blh pon
BalasPadamRM0 Sorry, we're unable to process your request as you have not subscribed to an Internet plan with Auto Renewal. To subscribe, dial *118#. Thank you!
Tak boleh pon.
BalasPadamRM0 Sorry, we're unable to process your request as you have not subscribed to an Internet plan with Auto Renewal. To subscribe, dial *118#. Thank you!
Update terkini, berjaya kansel Mobile Internet mAdvance melalui Twitter @celcom. Follow, hantar DM. Lepastu bagi nombor bimbit, nama dan ic. Diaorang akan tanya sebab nak batal. Bagi lah alasan.
BalasPadamKalau cepat boleh settle dalam 1-jam, lambat sampai 1 hari.
Semoga berjaya...
untuk pengguna celcom.. boleh juga dial *118*2*9# untuk hentikan pembaharuan
BalasPadamKalau yg pembayaran bulanan tu rm38 postpaid tu cane nak hentikan?
BalasPadamSbab saya nak guna yg biasa taknak yg bayar tiap bulan tu.huhuu
BalasPadamBila nak hentikan pembaharuan tak bleh .. asyik trgendala sja .. sbb ap ek??
BalasPadamRM0 Sorry, we are unable to process your request. The request is invalid. Info: celcom.com.my
BalasPadam